Torroella de Fluvià a Sant Pere Pescador vorejant el Fluvià i tornant pel camí del Bussinyol

Ruta ben senzilla i alhora ben bonica per gaudir tranquil·lament dels paisatges de l’Alt Empordà, primer amb el Fluvià i després caminant entre camps de pomes, a part, de visitar dos bonics pobles.

Circular: Si            Distància: 10’26Km.

Altitud Mínima: 0m.        Altitud Màxima: 31m.

Desnivell Negatiu: 7m.    Desnivell Positiu: 7m.

Data de l’excursió: 19/03/2023

Track de la ruta a

La ruta surt de Torrella de Fluvià, el poble ja el visitarem a la tornada, ara toca caminar un xic, el camí passa per un carril bici ben arreglat, però que ben aviat deixem i ens posem a caminar per un corriol que transcorre enmig de l’Illa de n’Albanyà, que deixem enrere per agafar un camí força ample que ens portarà a tocar el riu Fluvià, malauradament, sense gaire aigua (estem a abril de 2023 i la falta d’aigua és preocupant arreu).

Malgrat això el camí ben planer fa que caminem força de pressa i sense deixar de parlar, a l’esquerra ja veiem els primers camps de pomeres i a la dreta, el riu ens va acompanyant fins que ja arribem a Sant Pere Pescador, on veiem el pont que travessa el Fluvià, deixem enrere el Fluvià i comencem a recórrer el bonic poble de Sant Pere, tot visitant l’església del mateix nom.

Deixem enrere Sant Pere i agafem el camí del Bussinyol que ens portarà sense cap complicació de nou a Torroella, aquest camí transcorre tota l’estona envoltat de camps de pomeres, en ser tant a principis de primavera, encara no podem gaudir dels colors d’aquest preuat fruit.
De nou ja som a Torroella de Fluvià, i aprofitem per recórrer el poble, primer ens trobem amb la bonica església de Sant Cebrià.

I en anar-lo recorrent, aprofitem per tafanejar un xic en el mercat de segona mà que fan el diumenge, molts de trastos i andròmines, i coses que un no se li podria acudir que es posen a la venda (i de dubtós origen, moltes d’aquestes coses si els seus autèntics propietaris ho sabessin que han anat a raure a llocs com aquests …)
Tal com deia al principi, ruta molt bonica, sense cap complicació i que es pot fer perfectament amb mainada, no és llarga ni té cap mena de complicació.

Companys de ruta:

• Fran, Esther, Alba, Arnau, Genís, Silvia, Encarna, Joan, Olga, Patri, David, Albert, Montse, …

Llocs d’Interès:

• Església Sant Cebrià de Torroella (Web)
    • Església Sant Pere (Web)