Puig Segalar des de Viladamat passant per Sant Feliu de la Garriga

Ruta sense gaires complicacions, però que ens permet tenir unes grans vistes de l’Alt i Baix Empordà, Puig Segalar (100 cims de la FEEC) és un bonic cim que ens permet gaudir de vistes de les dues comarques, i alhora, visitar dues esglésies, una ermita i un castell, és a dir, una ruta ben completa, tant pel vessant senderista com la cultural.

Circular: Si            Distància: 13’19Km.

Altitud Mínima: 0 m.        Altitud Màxima: 183m.

Data de l’excursió: 03/12/2023

Track de la ruta a

La ruta surt del petit i alhora bonic poble de Viladamat, us recomano recórrer un xic els seus carrers, sigui abans de la caminada o a la tornada, és un poble petit, però amb molta història i que encara té diverses cases antigues.

Deixem enrere el poble passant per davant de la creu de terme.
I ens dirigim al veïnat de Palau-Borrell, on realment amb ben poques cases trobem l’església de Santa Eulàlia.

Deixem enrere aquest veïnat i ara sí que toca caminar un xic per camins ben marcats i fàcils, que ens permeten visitar dues fonts, la de Palau-Borrell (a tocar al mateix veïnat) i la d’Ermedà, un xic més lluny.

La nostra ruta ens porta fins a Sant Feliu de la Garriga, on el mateix lloc tenim un castell i una església. El castell sembla que hi viu algú, o si més no, es troba amb molt bon estat de conservació, mentre que l’església, es troba en força mal estat, tot i que sembla que ara hi estan fent alguns treballs, espero que sigui de restauració.

Fins ara, tot el camí era planer, ara tot un xic de pujada, no gaire, que ningú s’espanti. És pujada, suau i tranquil·la fins a arribar a Puig Segalar, el nostre objectiu d’avui, un cim amb unes grans vistes tant a l’Alt Empordà com al Baix. Si comencem per la dreta, veiem el Montgrí i si anem girant la vista cap a l’esquerra, tenim Albons, l’Escala, badia de Roses, cap de Creus, Viladamat, …

Deixem el cim, i ara ja toca anar baixant, pel camí ens trobem amb l’ermita de Sant Grau, encimbellada en un petit turó i envoltada de pins.

Ara ja encarem el tram final que ens ha de portar de nou a Viladamat, però per fer-ho, primer hem de recórrer diversos corriols que a vegades ens cal mirar el gps per no errar amb el camí, fins que arribem ja al pla i de nou, els camps de cultiu i entre ells, un altre camp d’oliveres, a l’inici de la ruta hem trobat el camp que està a tocar Palau-Borrell i ara trobem el camp anomenat les Marenyanes.

Finalment, arribem de nou al poble, nosaltres l’hem recorregut un xic per finalment arribar als cotxes, on com ja és tradició, en ser la darrera ruta de l’any, s’han encetat botelles de cava i menjats torrons.

Companys de ruta:

• Gemma, Vicenç, Clara, Xevi, Mari, Pep, Maite  i diversos companys del grup PerQuiSapunti

Llocs d’Interès:

• Font d’Ermedà (Web)
    • Castell de Sant Feliu de la Garriga (Pendent pujar)
    • Creu de terme de Viladamat (Pendent pujar)
    • Font de Palauborrell (Web)
    • Puig Segalar (Pendent pujar)
    • Sant Feliu de la Garriga (Pendent pujar)
    • Sant Grau (Pendent pujar)
    • Sant Quirze (Pendent pujar)
    • Santa Eulàlia (Pendent pujar)
    • Oliveres Palauborrell (Web)
    • Oliveres Les Marenyanes (Web)