Del santuari de Sant Ferriol al Sagrat Cor i visita a Sant Silvestre del Mor

Una caminada ben bonica i sense cap complicació que ens permet gaudir d’un santuari, una església, una capella, una font amb memòria històrica i unes excel·lents vistes de la comarca de la Garrotxa i també, de la zona de l’Empordà, això sí, en aquest cas, cal que sigui un dia ben clar.

Circular: Si            Distància: 12’01Km.

Altitud Mínima: 344m.        Altitud Màxima: 537m.

Data de l’excursió: 13/01/2024

Track de la ruta a

La ruta comença al davant mateix del Santuari de Sant Ferriol, us recomano visitar-lo, nosaltres ho hem fet al final, hi ha una zona ben gran per deixar-hi el cotxe, i s’hi pot arribar amb turisme sense cap problema.

Deixem enrere el santuari, i agafem un corriol estret que va fent pujada, no té massa pèrdua, però en algun punt, cal estar atent a les indicacions del gps, passem pel davant del mas l’Om, aquí cal estar atent, ja que gairebé està completament cobert per la bardissa.

Anem seguint fins que arribem a una pista ben ampla que l’anem seguint i que no deixarem fins a arribar al Sagrat Cor, abans, però, passem per davant el mas Planells que també es troba en força mal estat i força cobert de bardissa, aquí ja tenim una bonica vista de la Mare de Déu del Mont.

Continuem per la pista fins que arribem a Puig Cornador que té unes vistes realment boniques sobre Besalú (la tenim gairebé a sota nostre), la Mare de Déu del Mont i l’Empordà, aquí si tenim un dia clar, podrem gaudir molt reconeixent diverses muntanyes i llocs d’aquestes boniques comarques. En aquest puig, també hi ha el Sagrat Cor, una petita capella blanca que segur heu vist quan passeu amb cotxe per la zona de Besalú.

Ara toca desfer un xic de camí, sempre per la pista fins a arribar de nou al collet de les Basses de Can Bet, que ens desviem a l’esquerra i que ens portarà a passar per davant de Cal Cavaller, una masia abandonada i amb molt mal estat.

Un cop vista, continuem per la pista fins a arribar al veïnat del Mor, són diverses cases escampades, nosaltres només visitarem l’església de Sant Silvestre, que pel que hem vist, l’han restaurat fa poc, una porta de reixes et permet veure l’interior. I hi ha una escala per pujar a tocar el campanar, però està tancat i no s’hi pot accedir.

Al costat mateix, una altra casa abandonada, can Cargol.

Deixem enrere aquest veïnat i desfem camí fins poc després de Cal Cavaller que continuem per l’esquerra i sempre per pista ens portarà a visitar la font dels Planells, un indret on varen ser assassinats tres maquis durant la postguerra, hi ha una bonica placa de recordatori.

Ara ja només queda anar desfent camí i arribar al santuari. Primer ens trobem amb l’edifici que correspon a l’hostatgeria, que just al davant hi ha una font.

I llavors, enganxada, hi trobem l’església, el masover d’aquesta hostatgeria ha tingut l’amabilitat de deixar-nos accedir a l’església, molt senzilla però ben bonica.

Ara sí, ja hem acabat, tal com deia, una ruta ben senzilla, amb unes boniques vistes i alhora, amb diversos indrets amb història. Tot això per fer-ho durant un matí.

Companys de ruta:

• Anna

Llocs d’Interès:

• Cal Cavaller (Web)
    • Font de Planells (Pendent pujar)
    • Mas el Cargol (Pendent pujar)
    • Mas Planells (Web)
    • Sagrat Cor (Web)
    • Sant Silvestre del Mor (Pendent pujar)
    • Santuari de Sant Ferriol (Pendent pujar)
    • Hostatgeria del Santuari de Sant Ferriol (Pendent pujar)

Rutes properes:

Enllaços relacionats:

• Homenatge a tres maquis emboscats a Sant Ferrior (El Punt Avui)